"She Comes in Colors"

1999.
A kék szín csak a kezdet volt. Az Apple felismerte a divatban rejlő lehetőségeket: öt izgalmas színt mutatott be, amelyeket gyümölcsökről nevezett el: eper, szőlő és mandarin színű iMac-ek jelentek meg a piacon, amelyek bámulatosan jól fogytak. Csakúgy, mint a fekete áfonya. De mivel az Apple kötelezővé tette, hogy minden bolt azonos mennyiséget rendeljen a színekből, így eléggé sok citrancs maradt a kereskedők nyakán, mert az élénkzöld annyira nem volt népszerű szín…

Persze ehhez is tartozik egy történet. Alig mutatták be az első iMac modellt, Steve Jobs megjelent a tervező csapatnál, és elmondta, hogy mennyire unja a tengerkék színt, azaz az első változat Bondi Blue árnyalatát. Doug Satzger, az Apple design csapatának színekért felelős tagja azonnal munkához látott, és három héten belül lenyűgözték a főnököt új színekkel. Jobs különösen kedvelte az új indigókéket és az élénk sárgát, de hiányolta a lányoknak szánt változatokat. Erre reagálva született meg a málna és a kékszőlő. Alig pár hónappal az első iMac megjelenését követően máris gyönyörű új színek kerültek a piacra, és tele volt az elektronika világa koppintásokkal, amelyekkel harcra kellett kelnie az Apple-nek.

Az Apple szenzációs hirdetésekkel kápráztatta el a világot, és egyre többen figyeltek oda az akkor még Windows kompatibilitási problémákkal küzdő Mac gépekre. Az Apple minden negyedévben nyereséget termelt, és több éves magasságba emelkedett a részvényárfolyama.

"She Comes in Colors" az iTunes Boltban



További mérföldkövek:


Kattints egy kisképre a mérföldkő megtekintéséhez! Forrás: Apple.com Public Relations lap; iJoe.hu visszaemlékezések; BusinessWeek.com; Apple-History.com; MacTracker