A MacMag.hu oldalt az
iJoe.hu Apple Kereskedés tartja fenn.

Cikkek, termékek a Mac világból:



Finder ismeretek ekönyv
Nagy részletességű, 51.000 szavas elektronikus kiadvány az Apple Books Store-ban a Finder felületről a macOS Ventura operációs rendszerre vonatkozóan.






Üdvözöljük a MacMag.hu lapján!
Ez a weblap az Apple technológiával kapcsolatos megoldásokat, oktatóanyagokat, termékeket és lelkes Macintosh felhasználókat ismertet a magyar Mac közösség részére.


Boot Camp és Windows 10 a Mac-en
Hány kijelzőt kapcsolhatok a Mac-re?
Apple videóadapterek kompatibilitása
Numbers: Képletek és függvények Aktuális szervizprogramok listája Apple termékek tisztítása



Ajánlataink:







Kapcsolat:
Birincsik József
Email: ijoe@ijoe.hu


iJoe.hu: Készleten az AirPods Pro 3 fülhallgatók
(október 1.)

Az AirPods Pro az Apple csúcs kategóriás hallójárati fülhallgató terméke aktív zajszűréssel, és számos okos funkcióval, amelyek semmilyen más fülhallgató termékben nem érhetőek el. A termék harmadik generációja 2025. őszén jelent meg, és még több kényelmi és intelligens használati funkcióval, valamint pulzusmérési lehetőséggel egészült ki. Az új készülék a jobb zajszűrés mellett izgalmas egészségügyi funkciót is bemutat a pulzusérzékelés formájában. Az Apple által eddig kifejlesztett legkisebb pulzusérzékelő láthatatlan fényimpulzusokat bocsát ki, amelyek segítségével az erősítéstől a futásig sokféle edzésről kaphatunk pontos statisztikákat, amelyek az iOS rendszeren futó Health / Egészség alkalmazásban éppúgy megjelennek, mint a Fitness / Fitnesz alkalmazásokban. (A mérés eredményei más egészségügyi alkalmazásokban is elérhetőek, hiszen az Apple a HealthKit keretrendszerben alkotta meg az eredmények feldolgozását.) Az AirPods Pro 3 immáron ötféle méretű fülharanggal érkezik, akkumulátora pedig akár 8 órát kibír egy feltöltéssel aktív zajkioltás mellett, 10 órát anélkül.
Az AirPods Pro 3 hallójárati fülhallgató…

„Akkor minek mutatják be?!”
(szeptember 29.)

Az ember azt gondolná, hogy egy magát végtelenül menőnek mutató, tőke problémákkal nyilvánvalóan nem küzdő cég tapasztal egy jelenséget másfél évtizeden át, ráadásul azt a céget azóta annak korábbi logisztikai alelnöke vezeti, esetleg képesek reagálni, módosítani a termék bejelentési gyakorlatukat, az előzetes gyártási kapacitásokat, stb.
Nem.
Az okokra azonban nincsen jó magyarázat.
Az Apple bemutat egy terméket, amelyet maga a cég is forradalminak jellemez, a vásárlók pedig rezonálnak erre az üzenetre. A YouTube-on immáron nem csak az első vonalbeli véleményvezérek, hanem akár másod-harmadikvonalbeli szereplők is kapnak kipróbálható terméket, így tele az internet azzal, hogy mennyire zseniális tényleg az újdonság, ahogyan azt az Apple ígéri. A vásárló pedig a tavaszi-nyári kivárás után végre elhatározza magát, hogy vásárol.
De nincsen mit. És tulajdonképpen jogos a vásárlói kifakadás: „Akkor minek mutatják be?!”
Mire utal az a jelenség, hogy az Apple több hónapos vagy akár több éves fejlesztést belerak egy meglévő termékbe, majd amikor még nagy a vásárlói igény, nem szállít eleget?
1. Az üres marketinget igazolja, nem hisz a saját termékében? Sok kritika éri az Apple marketing gépezetét: a bemutatókon elhangzó „ever” és „yet”, illetve a minden évben agyonhangoztatott unalmas mantrázása annak, hogy az idei évi processzor a valaha volt leggyorsabb, stb. Meg is lepődne a piac, ha az lenne az üzenet, hogy a tavalyi jobb volt, ez most nem annyira jött össze, de azért tessék vásárolni. Az is tény, hogy kell némi elfogultság ahhoz, hogy forradalminak tekintsük azt, hogy végre 48 megapixelesek az érzékelők, mert bár 10 éve ez még forradalmi lett volna, igazából a 12 megapixeles érzékelő volt olyasmi, amiről nem beszéltünk, hogy ne gondoljunk rá, hogy már 10 éve sem volt úttörő. Ugyanakkor az Apple képes olyan hardveres-szoftveres egységet alkotni, amit senki más, és a dolog könnyedsége, hatékonysága, használhatósága megfogja a vásárlókat és a felhasználók többsége számára olyan élmény, ami miatt eltekint a megapixelek és Hertzek világától, és egyszerűen a használat élményéhez ragaszkodik. E téren az Apple sem kritizálható, hiszen a marketing üzenet erről szól. Vagyis az első lehetséges magyarázat megdől, nem arról van szó, hogy saját magukat sem győzi meg a saját marketingjük.
2. Gyártási nehézségek? COVID? Vámok? Földrengés? Elsüllyedt hajó? Kirabolt angol kamion? Az utóbbi fél évtizedben mindig volt a szakmának valami béna kifogása arra, hogy miért késnek olykor szürreális időtartamot a gyártással. Tény, hogy voltak olyan újszerű termékek, amelyek eleinte kihívásokat okoztak a gyártóknak, mint a lekerekített szélű Apple Watch kijelző panelek, vagy a periszkóp kamerarendszer. Ezek azonban nem csak megoldódtak, de az utóbbi években drasztikus átalakítás e területen nem is volt. Az iPhone 17 Pro és iPhone 17 Pro Max esetén is csak a fémszerkezet változott, de a kijelző panele, vastagsága, illesztése, rögzítése erősen hasonló az elődeihez. Bár az utóbbi években többször volt koronavírus miatti gyárlezárás, előfordult Tajvanon földrengés, most szerencsére ilyen paraméterek sem nehezítik a gyártást. Volt olyan év, amikor egy hajó elsüllyedése miatt nem volt elegendő tárhely a piacon, de egy egyszeri kamion kifosztás is évekig volt hivatkozási alap egy termékkör esetén a hiányra. Ami viszont tény: Az Apple egy távol-keleti beszállítókkal rendelkező óriáscég, amely gyakorlatilag bármekkora induló készlettel fel tudna készülni egy újdonság bejelentésére. A vietnami, kínai, indiai, koreai gyárak az év elején szoktak leállni 2-3 hét pihenésre, ám ha az Apple nem augusztus 26-án kéri őket, hogy kezdjék meg az AirPods Pro 3 komponenseinek gyártását, hanem július 10-én vagy május 3-án, akkor erre ezek a gyárak képesek, és a bemutató napjára roskadozhatnak a polcok.
3. Az Apple a Numbers programot használja, és nem tudják megtervezni a lehetséges igényeket? Tény, hogy a Numbers olykor csinál furcsaságokat, és akár egy összeadás is kifog rajta, az Apple-nél azonban már 20 éve is olyan tudományos képletek voltak a termékek eladási ciklusaira, amelyek azóta bizonyára csak javultak, és talán az Apple Intelligence sem rontotta el őket. Az Apple pontosan tudja, hogy mekkora az a tömeg, amelyik a bejelentés után azonnal akarja a terméket, a képletben szerepelnek azok, akik ha nem kapják meg az elején, lemorzsolódnak, és akár a következő évig is kivárnak, vagy eltolják a vásárlást a következő elejére, illetve mekkora az a réteg, amelyik később értesül, nem siet a vásárlással, ünnepektől, trendektől, évszakoktól függetlenül szerzi be a készüléket. Vagyis pontosan tudják azt, hogy mekkora mennyiséggel kellene készülni ahhoz, hogy senki ne legyen csalódott, és aki az elején akar vásárolni, az ne november elején kapjon nyolc helyről értesítést, hogy megjött a készüléke. Itt fontos utalni a naptár hatásra: Az Apple sajátosan számolja a negyedéveket, és előfordul, hogy cél áttolni a forgalom egy részét a következő negyedévre, hogy ott (is) legyen rekord. Ez nem vásárlóbarát, de évek óta tapasztalni ilyet például Mac szállítások terén. Az iPhone érthetetlen időzítésű bejelentése a határvonalon van: még fel tudja húzni a szeptemberben záruló negyedévet, de áttolva a forgalmat meg tudja alapozni az erős ünnepi negyedévet is.
4. Attól exkluzív, hogy várni kell rá? Ha Neked már van, akkor vagy valaki, ha nincsen, akarod, hogy a társaság része legyél? A kilencvenes évek marketing iskoláiban végzett szakemberei arra is felhívják a figyelmet, hogy az Apple számos terméke státuszszimbólum - még ha ezt esetleg vitatjuk is manapság, amikor a társadalom 80%-ának értékes okostelefonja van. Emiatt az emberek tolakodnak a megvétellel, és sokan szigorúan ügyelnek arra, hogy a látványosan új modellt válasszák - például most az amerikai fegyencruhák színére is emlékeztető kozmosz narancssárga nevűt. Ezen iskola szerint ha valamit nehezebb elérni, az értékesebb, vagyis a megszerzése nagyobb öröm, amolyan kiegészítő érzés, amely az 1100 dolláros termék árán felül kapcsolódik a termékhez. Ez a megközelítés nem volt jellemző az Apple-re, ám a Greg Joswiak marketing alelnök kissé flegma stílusához akár illeszkedhetne is egy ilyen irány, ha az Apple nem lenne szigorúan pénzügyi szemléletű. Ez alapján pedig a profit megszerzése az elsődleges, minden másodlagos.
Vagyis magyarázattal nem szolgálhatunk, ám évről évre fájdalmas, hogy az Apple bejelent pár terméket, kijelöl egy forgalmazási dátumot, majd ahhoz képest heteket csúszik a tömeges elérhetőséggel.
A jelenség eredményeként pedig egy érdeklődés nyolc helyen megjelenik, ezáltal azt a látszatot kelti, hogy az a 2.000 ember valójában 20.000 ember, és emiatt aztán februárra ijesztő felesleges készletek halmozódnak fel a kereskedéseknél és disztribúcióknál. És ez így megy évről évre egy olyan cégnél, amelynek vezetője az ellátási láncok és a készlet tervezés szakértője.
Az iPhone termékvonal - valamikor majd kapható lesz…
Az Apple vezetése…

Az Apple újra megnyitotta ikonikus Ginza üzletét több ezer izgatott vásárló előtt
(szeptember 26.)

Az Apple szeptember 26-án, pénteken ünnepelte az Apple Ginza nagyszabású újranyitását Tokió nyüzsgő Ginza negyedében, ahol az Apple több mint két évtizeddel ezelőtt kezdte meg kiskereskedelmi tevékenységét Japánban.



A 2003-ban megnyílt, az Apple első, az Egyesült Államokon kívüli üzleteként működő Apple Ginza ma újragondolt, négyszintes arculattal tért vissza, amely tiszteleg az Apple japán történelme előtt, miközben bemutatja a legújabb innovációkat termékek, szolgáltatások és különleges Today at Apple programok terén.
Az Apple Newsroom összefoglalója…

A MacMag.hu 2002. február óta számol be a Mac világ friss híreiről. Régebbi írásaink a felnyíló menüből választhatók ki.