Financial Times: Jövőre visszavonulna Tim Cook?
(november 16.)
Tim Cook 2011. augusztus óta vezeti az Apple-t: A haldokló Steve Jobs kérte fel arra, hogy vezesse a céget az egészségügyi okból történő visszavonulása okán, aztán különböző bónuszokkal erősítették meg a maradással kapcsolatos elköteleződését. Immáron több mint 14 éve vezeti a céget, és ennél is régebb óta dolgozik az Apple-nél, és idén novemberben ünnepelte 65. születésnapját. Ettől természetesen még 10 évet tölthetne leendő elnökválasztási kampánya előkészítésével, de a szakma újra és újra elgondolkodik azon, hogy kivel és mikor lenne időszerű a leváltani.
Hogy a BBC közelmúltbeli csúfos álhírbotránya után mennyire építhetünk egy brit sajtóorgánumra amerikai hírek kapcsán, azt ki-ki döntse el maga, a Financial Times azonban azt is tudni véli, hogy a személyzetcsere időzítése a WWDC előtt, vagy a szeptemberi iPhone frissítési esemény előtt várható, hogy az új bejelentéseket már a friss új vezető hajtsa végre.
A lehetséges utódok kapcsán korábban megerőltették magukat az újságírók, és legalább egy ötfős listát felállítottak - az élen azzal a Jeff Williams-szel, aki Tim Cookot megelőzve már előbb bejelentette visszavonulását.
Most láthatóan a hirdetők igényeit kellett valami sok kattintást hozó cikkel kielégíteni érdemi újságírói munka nélkül: Utódként azt a John Ternus-t jelölték meg, aki egy rendkívül rokonszenves, a termékbemutatókon nyugodtan és felkészülten beszélő mérnök. Ő valóban vezetője a hardver tervezési részlegnek a cégen belül, de ahogyan egy kórház vezetője sem a legjobb szívsebész lesz, hanem valamilyen, a rendszert átlátni képes gazdasági szakember, így nem valószínű, hogy abból lesz jó Apple ügyvezető, aki az alaplapok hűtési technológiáját megálmodja. John Ternus az Apple előtti szakmai élete során sem vezetett céget: mechanikai mérnökként dolgozott, majd az Apple-nél hardvermérnökként küzdötte fel magát a szektor csúcsúra.
Az amerikai tech piacon komolyan vehető Bloomberg újságírója, Mark Gurman a Financial Times értesülésére annyit reagált, hogy „nem kapok olyan jelzéseket, amik az értesülésekkel egybeesnének.” Gurmanra tekinthetünk az Apple szócsöveként, akinek interpretációján keresztül az Apple teszteli a piac reakcióját, cserébe idő előtt kap meg főként termékekre és üzletpolitikára vonatkozó információkat, amelyek révén saját hitelességét is építi és erősíti.
A MacRumors.com írása a témában…
A Financial Times előfizetéshez kötött hozzáférése…
Tim Cookról szóló, jól sikerült Leander Kahney könyv
John Ternus céges profilja az Apple sajtószobában
Bloomberg: A Mac Pro kifutó termék?
(november 15.)
Az ár csillagos égbe emelése és a három generációval ezelőtti processzor meghagyása viszonylag egyértelmű jelzés volt arra, hogy az Apple számára nem kedves termék már a Mac Pro. Most ezt az információt Mark Gurman is megerősítette: szerinte az Apple még fejlesztés alatt álló M5 Ultra processzora kizárólag a Mac Studio modellekbe kerül majd bele, „a Mac Pro pedig nem számíthat jelentős frissítésre 2026-ban sem.” A hozzáértő cikkek máris kiemelik: manapság az embereknek nincsen szüksége ekkora tudású gépre, kevesen igényelnek PCI Express kártyákat, stb.
A termék népszerűségének csökkenésében az nyilván még csak árnyalatnyi szerepet sem játszik, hogy a korábbi szériák 3999 dolláros induló ára 6999 dollárra emelkedett, és például az Intel Xeon alapú példány ára a magyar piacon is 2.249.990 Ft-ról 3.299.990 Ft-ra emelkedett. Természetesen ez semmilyen súllyal nem bír a vásárlók döntésében…
De ami még égbekiáltóbb, az a teljesen azonos teljesítmény paraméterekkel rendelkező Mac Studio árazásához képest a Mac Pro brutális és arcátlan túlárazása: míg a Mac Studio alap kiszerelésű csúcsmodell 4799 euróba került, addig ugyanez a Mac Pro teljesen ugyanilyen paraméterekkel, csak több porttal és üres PCIe helyekkel 6990 euróba. Valóban: 2200 eurót nem ér a felhasználók számára az, hogy megvan a lehetőség a PCIe bővítésre - főleg úgy, hogy egy Thunderbolt alapú bővítő megoldás 700 euróba kerül, és annak külön háza, tápegysége, stb. van.
A Mac Pro parkoló pályára állítását az Apple döntötte el akkor, amikor ilyen durván túlárazta. Hogy a termék a végfelhasználók körében nem túl népszerű, azt jól mutatja például az Apple Refurbished Store kínálata: vagyis míg Mac Studio gazdagon előfordul, Mac Pro szinte alig, vagyis nyugaton sem vásárolják a durva árazása okán.
Ki kell-e futni a piacról? Számít-e, hogy „elfelejtik” frissíteni?
Az, hogy nincsen mindannyiunk íróasztalán ilyen gép, nem jelenti, hogy az Apple ne adna el belőle markáns mennyiséget: Elég csak a LucasFilm stúdiójára gondolni, ahol akkora renderfarm épült belőle, ami valószínűleg több ilyen gép eladását jelentette, mint amit a közép-európai piac együttesen produkált. És itt jön a másik paraméter: Ez a vásárlói kör nem az a fajta, aki feszülten lesi a MacRumors.com-ot, hogy mikor jön ki az eggyel újabb változat a gépből. Sokan eleve lízingelik a gépet, és 3 évig nem nyúlnának hozzá, nem frissítenének.
Vagyis az Apple-nek a jelenlegi árazás mellett is van stabil Mac Pro piaca, a PCIe kártyák kínálnak olyan tudást, ami csak beépítve aknázható ki, és ebből kár lenne kizárni a Mac felhasználókat, hiszen a legutóbbi, 2013-as ilyen kísérletnél ez számos PC-re váltást eredményezett. Az M5 Ultra egyúttal a 3 éves ciklus alapján is időszerű frissítés lehet.
És hogy mennyire nem valós az, hogy az átlagfelhasználóknak nincsen igénye ilyen gépekre: Amióta az OWC a boltjában kínál saját felújított, továbbfejlesztett használt modelleket, az iJoe.hu ügyfélkörében is tűntek fel ilyen gépek, mert van olyan valós igény, hogy a felhasználók szeretnének PCIe kártyákra nagy kapacitású, belső SSD tárhely megoldásokat építeni, jól bővíthető, mindent egy helyen tároló, nagy teljesítményű gépet használni, amin biztosan van annyi USB-C kapu, amire szükség van külső kiegészítők nélkül. Egyszerűen csak az látszik, hogy a 800-2500 euró közötti ár megfizetése reálisabb, mint a 7000 eurós induló ár egy alapmodellért, amiben hosszú távra nyilván a RAM és az SSD is kevés.
A MacRumors.com írása a témában…
Az OWC használt boltjában nagy érdeklődés övezi a Mac Pro modelleket…
Elon Musk egyszerre perli az Apple-t és próbál együttműködni vele
(november 13.)
A Bloomberg híradása szerint a Tesla arra törekszik, hogy az autói CarPlay képességgel egészüljenek ki - ez a várakozások szerint új erőt adna az eladásoknak, amelyek igen gyengék az utóbbi időszakban. A Tesla jelenleg a saját szoftveres környezetében fogadja a sofőröket, míg az Apple CarPlay rendszere számos előnnyel bír, például sokkal szélesebb körű alkalmazás futtatási opciókkal. Elon Musk, a Tesla vezetője korábban azt mondta, hogy nem szükséges a CarPlay az autó használati élményéhez, ám most úgy tűnik, hogy változik a helyzet. Musk egyébként többször került már konfliktusba az Apple-lel, többek között az App Store jutalékelosztási rendszere okán, ahol az Apple saját maga felé igen bőkezű. Miközben a cég egyébként a CarPlay Ultra formájában több gyártóval még szorosabb együttműködésre törekszik, addig a General Motors éppen zsákutcába hajt be: a CarPlay és az Android Auto száműzésével saját szoftveres környezetet fejlesztenek…
Musk úgy próbál együttműködésre törekedni a Tesla kapcsán, hogy a Grok nevű mesterséges intelligencia csomag gazdája, az xAI éppen perli az Apple-t és a ChatGPT-t a versenytorzító együttműködésük miatt, mert Musk szerint emiatt nem elég népszerű a Grok. Érdekesség, hogy a ChatGPT egyik atyja is Elon Musk volt, aki most Sam Altman személyében korábbi üzlettársát perli. (Az Apple itt inkább mellékszereplő.) A per azért érdekes, mert a Grok egészen más típusú mesterséges intelligencia megoldás, mint a ChatGPT, tehát nem is feltétlenül lehet összevetni a népszerűségét. Musk gondolata szerint azonban a ChatGPT Apple platformon való alkalmazása okán nem elég népszerű a Grok az Apple termékek felhasználói körében.
Az AppleInsider.com írása az xAI keresetéről az OpenAI-jal szemben…
Az AppleInsider.com írása a Tesla CarPlay irányú nyitásáról…
Final Cut Pro gyorstipp: A csúszógombbal elérhetőnél nagyobb értékek beállítása
(november 12.)
A Final Cut Pro felületén számos művelet beállítása csúszógombokkal történik: egy-egy effektus finomhangolása, nagyítás, mozgatás, stb. E csúszógomboknak vannak küszöbértékei, amelyeket a csúszógomb húzásával elérhetünk. Van azonban olyan
élethelyzet, amikor ezek az értékek kevésnek bizonyulnak, és úgy tűnhet, hogy nincsen mód további nagyításra, kicsinyítésre. A valóságban azonban egyrészt manuálisan is bepötyöghetünk a csúszógomb által elérhetőnél nagyobb értékeket, illetve arra is mód van, hogy a számértékre kattintva az egér lenyomása mellett felfelé vagy lefelé húzással a küszöbértékeket meghaladó értékeket állítsunk be. Ezzel tehát a csúszógombok kínálta határokat meghaladva tudunk az igényeinkhez igazodó beállításokat alkalmazni.
A Final Cut Pro videó utómunka alkalmazásról szóló rások összessége…
Magyar nyelvű ekönyv a Final Cut Pro alkalmazásról…
iPhone Pocket: Az Apple újra feltalálta az iPod zoknit
(november 11.)
Az ISSEY MIYAKE divatmárka a magyar piacon elsősorban a drága illatszerek kapcsán lehet ismert. A japán divattervező cég emellett természetesen számos ruházati cikket is alkot, és most az Apple együttműködésében olyan kötött iPhone tartót alkottak, amely az Apple tevékenységét kellően régóta ismerők számára az iPod Socks termékcsaládra emlékeztet. (A marketing anyag 3D-kötött alapanyagról beszél, noha a 3D a fizikai való világban adottság, nem extra.)
A termék különlegessége, hogy illesztések nélkül egyetlen darab alkotja, ennek köszönhetően számos módon viselhető: kézben fogható, csuklón átköthető, alkaron hordozható, táskára felköthető vagy akár vállpántként is használható. Az iPod zokni annak idején azzal érte el a teljes körű kompatibilitását, hogy rugalmas anyaga volt - az iPhone Pocket a leírások és a képanyag alapján szintén elasztánban gazdag összeállítású lehet annak érdekében, hogy bármely készüléket stabilan megfogja, de egyúttal be is fogadja.
Az Apple a terméket exkluzív megoldásnak szánja, így csak 10 Apple Store fogja árulni a világon, emellett néhány országban az internetes áruházban is kapható lesz.
A termék ötletes, de mint divat megoldás, természetesen szürreális az árazása: a rövidebb pánttal varrott verzió 150 dolláros, a hosszabb pedig 250 dolláros nettó áron kerül piacra. Minden bizonnyal ennek tizedéért jelennek majd meg világszerte elérhető alternatívák, bár kérdéses, hogy egy dedikált divatbemutatót leszámítva mennyivel kényelmesebb a csuklónkon lógatva szállítani az iPhone-t, mint a zsebünkben.
Az Apple hivatalos sajtóközleménye…
Bloomberg: iPhone műholdas elérési fejlesztések
(november 9.)
Az Apple két generációval ezelőtt mutatta be azt a lehetőséget, hogy egyes régiókban a felhasználóknak lehetősége van műholdas kapcsolat jóvoltából segítséget kérni. A szolgáltatás aztán nem hódította meg a világot, és máig csak nagyon szűk piacon érhető el, de például az észak-amerikai régióban fontos marketing kommunikációs elem a készülékek életvédelmi képességei kapcsán.
A Patently Apple most arról számol be a Bloomberg írása alapján, hogy az Apple az iPhone 18 modellek esetén bővíteni kívánja az idevágó tudást, többek között a Maps / Térképek maradna funkcionális olyan helyzetekben is, ha mobilinternet lefedettségen kívülre kerülünk. (Hazánkban ez nyilván nem érint annyira sok területet, de Észak-Amerikában a lefedettség valóban csak a sűrűn lakott területek környékére, illetve a fő közlekedési útvonalakra korlátozódik, és kinn a vadonban általában nincsen semmilyen térerő.)
Az újítások között szerepelhet, hogy lehetőség lenne képeket is küldeni a Messages / Üzenetek alkalmazásban.
Az Apple fejlesztéseinek fontos eleme, hogy beltéri műholdas hozzáférési képességeket fejleszt az Apple az újabb generációs telefonok számára, vagyis az iPhone későbbi generációi úgy tudnak majd kommunikálni, hogy nem kell az ég adott sávja felé irányozni a telefont, mint a mostani segélykérő funkciónál. Ez jelentős fejlesztésnek mondható. Itt érdemes megjegyezni, hogy az Elon Musk nevével fémjelzett Starlink hálózat már ma is kínál műholdas internet szolgáltatást, de kevésbé versenyképes áron. Az előfizetők számának növekedésével ezek a díjak csökkenhetnek, a szolgáltatás így vonzóbbá válhat.
(A Starlink a legismertebb szereplő a piacon, de ne feledjük az Eutelsat nevű európai lefedettségű vállalkozást, a szintén európai AST SpaceMobile nevű céget, az Európai Unió által felkarolt IRIS projektet, amely a tervek szerint 2030-ra valósulna meg, ha a háborús kiadások felül nem írják az elképzeléseket. Kínában szintén zajlik a Qianfan projekt, amely a kínai lefedettség után Ázsia fölött terjeszkedik, de a célja a teljes lefedettség. Emellett Musk egyik fő riválisa, az Amazon tulajdonos Jeff Bezos milliárdos is megálmodott egy, a Starlinkkel nagyjából azonos Project Kupier nevű műhold hálózatot. Ez azonban még csak kísérleti szolgáltatást végzett, és jellemző módon Musk cége, a SpaceX juttatja pályára a műholdakat.)
A Patently Apple szerint az Apple célja, hogy az iPhone készülékeket bekapcsolja az 5G NTN szolgáltatásba (Non-Terrestrial Networks, nem földi hálózatok), amely révén a műholdas lefedettség kiválthatja a sokkal sűrűbben kiépítendő földi antennákat. Ennek megint csak az olyan régiókban van igazi értéke, ahol nincsen földi lefedettség.
Újdonság, hogy az Apple megnyithatja a hardveres funkciókat a fejlesztők előtt, amely révén számos alkalmazás kiaknázhatná a tudást.
Amit viszont nem fog támogatni az új képesség, az a hanghívás, videóhívás és webböngészés, vagyis egyelőre a korlátozottság fogja jellemezni a szolgáltatást.
Az Bloomerg cikke a témában…
A Patently Apple rövid összefoglalója…
iPhone gyorstöltés: Többet használ az akkunak, ha nem merül 30% alá
(november 8.)
A legtöbb YouTube videó igyekszik pillanatnyi élményeket gyorsan megragadni és tartalommá tenni. Ebben a körben ritka öröm az olyan tartalom, amely láthatóan több hónapnyi előkészülettel született meg. Az HTX Studio készített egy hat hónapos tesztelésen alapuló videót , amelynek során három darab iPhone 12 készüléket erőteljes gyorstöltésnek vetettek alá, míg hármat kíméletes 5 wattos töltéssel tápláltak. A készülékeket előtte 5% alá merítették, és onnan töltötték fel. Egy másik tesztelési fázis során a készülékeket 30% környékére merítették, és onnan zajlott a töltés.
A tapasztalat megnyugtató: több mint 500 töltési ciklus és 6 hónapos tesztelés után minimális eltérés volt tapasztalható a gyorsan és a lassan töltött készülékek akkumulátorában. Vagyis nem kell erre külön odafigyelnünk a tapasztalat szerint. Sokkal többet számított az akkumulátorok állapota kapcsán, hogy a 30% alá merülni nem hagyott akku jóval kevésbé használódott el, mint a rendszeresen 5% környékére merült példány. Vagyis ha valamire érdemes odafigyelni, az inkább az, hogy ne merüljön le nagyon durván a telefon. De ha már merült, gyakorlatilag mindegy a töltés módja, az iPhone intelligensen tudja kezelni azt, és nem okoz kárt az akkuban, ha nagyobb teljesítménnyel zajlik a töltése rövidebb idő alatt.
A teljes produkció a YouTube-on…
AIINO Lotus iPhone 17 Pro tok család
(november 5.)
A MagSafe mágneses rögzítési opcióval ellátott iPhone modellekhez tervezett, újrahasznosított poliuretánból készült tok tökéletesen körülöleli a készüléket, teljes védelmet nyújtva az ütésekkel, esésekkel és karcolásokkal szemben. A sima, elegáns külső páratlan tapintási élményt nyújt, míg a puha mikroszálas bélés belül karcálló védelmet nyújt. A csillogó fémkeret védi a kamerát, fokozva a tok stílusát. Az integrált mágnesek tökéletes illeszkedést biztosítanak, és bármilyen MagSafe töltőhöz rögzíthetők a gyors és biztonságos töltés érdekében.
Az AIINO Lotus iPhone 17 Pro tok…
Az AIINO Lotus iPhone 17 Pro Max tok…
Az Apple-é a Forma 1 közvetítési joga az USA területén
(november 4.)
A Forma 1 film sikere után újabb területet hódít meg az Apple az autóversenyzés élvonalából: öt éves szerződést írtak alá a Forma 1 futamok közvetítési jogáról az Amerikai Egyesült Államokra vonatkozóan, így azokat az Apple TV előfizetők exkluzívan nézhetik majd.
Az Apple közlemény kiemeli: „A partnerség az Apple és a Formula 1 közötti mélyülő kapcsolatra épül, amely az Apple Original Films adrenalinnal teli kasszasikerének, az F1: A filmnek a globális sikerét követően alakult ki, amely minden idők legnagyobb bevételt hozó sportfilmje volt. Az innováció és a rajongói élmény iránti elkötelezettség egyesíti a partnerséget, amely megalapozza a Formula 1 további növekedését az Egyesült Államokban.”
Az Apple TV átfogó közvetítést nyújt a Formula 1-ről, az összes edzés, időmérő, verseny előtti bemelegítő és nagydíj elérhető lesz az Apple TV előfizetői számára. Emellett az F1 TV Premium, az F1 saját, kiemelt tartalomkínálata továbbra is elérhető lesz az Egyesült Államokban, ám Apple TV előfizetéssel ingyenes lesz a nézők számára.
Az Apple hivatalos sajtóközleménye…
iOS/iPadOS/macOS 26.1 - Apró finomítások a rendszerekben
(november 3.)
Az Apple kiadta a régóta béta tesztelés alatt álló 26.1-es rendszereit, amelyek közül az iOS, az iPadOS és a macOS is számos hasznos újítást tartalmaz az olvashatóság érdekében.
A Settings / Beállítások alkalmazás Display & Brightness / Kijelző és fényerő részén mód van arra, hogy a Clear / Színtelen helyett a Tinted / Színezett opciót válasszuk. Ugyanez a Mac alatt a System Settings / Rendszerbeállítások program Appearance / Megjelenés felületén érhető el azonos néven. Ekkor a korábban erősen áttetsző elemek kapnak egy finomabb hátteret, hogy jobban olvashatóak legyenek a szövegek, és jobban láthatóak a szimbólumok.
Igazán hasznos újítás a mobil rendszereken - egyúttal kicsit nosztalgikus elem is -, hogy az ébresztésnél el kell húzni a kijelző alján az ujjunkat, ahogyan a régi-régi rendszerekben az iPhone készüléket feloldottuk. Ez elkerüli azt a helyzetet, hogy tévedésből a leállítás gombot nyomjuk a szundi helyett. Vitathatatlan a hasznossága!
Mind az iPhone, mind az iPad felületén működik az a lehetőség, hogy könnyebben tudunk a zenék között léptetni lejátszás közben egy egyszerű simogató mozdulattal. Ennek előnye, hogy nem kell eltalálni a léptetés gombot - ez főleg vezetés közben nehéz, ha nem CarPlay segítségével vezéreljük a zenelejátszást, hanem a képernyőről -, elegendő balra húzni az ujjunkat, amellyel „tovább húzzuk a listát” balra, tehát léptetünk egyet, míg ellenkező irányba, balról jobbra húzva az ujjunkat a képernyőn visszafelé tudunk léptetni, újra meghallgatni a zenét.
Az iPad készülékek felhasználóit érinti, hogy a Slide Over megjelenés visszatért. Volt néhány olyan alkalmazás, amelyet szerettünk minden fölött tartani, és nem kellett fél vagy harmad képernyőt elfoglalnia. Például a Messages / Üzenetek vagy Calculator / Számológép alkalmazást kiváló így használni. De akár a YouTube is jól elvolt a többi tartalom fölött. Az iPadOS 26 rendszerben ez a képesség elveszett, hiszen megjelentek a többablakos módok, de a Slide Over lényege pont az volt, hogy nem függött a többi ablaktól. Az Apple most visszarakta ezt a képességet az iPadOS rendszerbe, így a 26.1-től ismét elérhető ez a funkció. A Slide Over nem olyan könnyedén hívható elő, mint más többablakos képességek: a teljes képernyős alkalmazás vagy ablakos alkalmazás felső részén az ujjunkat finoman lehúzva érjük el a menüsort és annak bal szélén a piros-sárga-zöld gombsort.
A zöld gombon nyomva tartva az ujjunkat van lehetőség az adott alkalmazást Slide Over nézetbe helyezni, és ugyanígy van mód visszatérni a normál nézetre. A Slide Over nézetben tehát minden más tartalom ezen ablak hátterében történik, ez pedig minden más fölött lesz.
Az Apple műszaki támogatás oldala a frissítés elvégzéséről…
A Cult of Mac összefoglalója a frissítésről…
Rekordokat hozó szeptemberi negyedévet zárt az Apple
(november 1.)
Ahogyan az várható volt, nagy sikert arattak az új iPhone készülékek - nem is bírja az Apple a szállítási ütemet. Szeptember 27-én zárult az a pénzügyi negyedév, amelynek beszámolóját a múlt hét végén tartotta az Apple. A negyedéves forgalom 102,5 milliárd dollár volt, amely éves szinten 8%-os növekedés, hihetetlen mértékű forgalomnak tekinthetjük. Ez részvényenként 1,85 dollár profitot jelent, amely 13% növekedés az előző év azonos időszakához képest.
Tim Cook egyúttal azt is kifejezte, hogy várhatóan idén már nem lesznek termékbemutatók, mivel úgy forgalmazott, hogy „izgatottan osztjuk meg legkülönlegesebb termék- kínálatunkat az ünnepi szezon közeledtével.” Vagyis ebből arra lehet következtetni, hogy ez a termékkínálat már az, amivel az Apple nekivág az ünnepi szezonnak. Tehát ez alapján MacBook Pro M5 Pro és M5 Max, Mac mini M5, az retró életérzésre is hajazó M2 Ultra Mac Pro csak a jövő évben frissülhet, és akkor kaphatnak esetleg mini-LED panelt a kijelzők is. (Tegyük hozzá, hogy így eléggé felemás az érzet, hiszen az alapmodell MacBook Pro egy évvel modernebb processzort tartalmaz, mint a drágább középső és csúcsmodellek… Az iPad termékvonalon ellenben fentről indul a frissítés lefelé, ahogyan normális…)
Az Apple számára a szeptemberi negyedév a pénzügyi év lezárását is jelenti, amely év során 416 milliárd dolláros forgalmat bonyolítottak. A cég 26 cent osztalékot utal ki részvényenként november 13-án.
Kicsit tanulmányozva a táblázatokat kitűnik, hogy a Mac forgalom egymilliárd dollárral túllépte az előző év azonos időszakában tapasztaltat 7,744 milliárdot, és elérte a 8,726 milliárdot. Éves szinten 29,984 milliárd dollár helyett 33,708 milliárd dollárnyi pénzt mozgatott meg a Mac. (Konkrét gép mennyiségeket Tim Cook vezetése óta nem oszt meg az Apple. Annak idején Steve Jobs vezetése alatt mindig büszkén fejezték ki az eladott „CPU-kat”, ami szintén nem egzakt szám volt az akkoriban megtalálható duál-processzoros rendszerek miatt.)
Negyedéves és éves szinten is gyengült az Apple Watch forgalom, éves összevetésban nagyjából 1,3 milliárd dollárral kevesebb fogyott, mint 2024-ben.
Negyedéves szinten is 3,8 milliárd dollárral, éves szinten pedig 13 milliárd dollárral bővült a szolgáltatások területe (Apple TV, Apple Music, iCloud, App Store, AppleCare).
Az amerikai kontinens kilőtt, de Európa sem hozott szégyent a forgalomra: éves szinten 10 milliárd dollárral bővült, amellyel majdnem utolérte az amerikai kontinens 10,8 milliárd dolláros bővülését. Európában 28,703 milliárd dollárért vásároltak Apple termékeket a negyedévben, amelyben szerepet játszhat a Donald Trump kormánya által finoman alkalmazott dollár gyengítés, amely révén az amerikai export mindig erősödni tud. A gyengülő dollár miatt az árak Európában csökkennek, a vásárlói kedv fokozódik.
Kínában csökkent a forgalom, de éppen a múlt héten zajlott megállapodás a Kína és az Egyesült Államok között, amely normalizálhatja a kereskedelmi kapcsolatokat. A dollár gyengülése itt is előnyöket hozhat. A külön piacként kezelt Japán negyedéves és éves szinten is látványosan kitört: egymaga hozott akkora forgalmat, mint a világ összes iPad eladása együtt véve.
Az Apple hivatalos sajtóközleménye…
A nagyobb részletességű számok PDF-ben…
A Cult of Mac szemléletes illusztrációja…
A MacMag.hu 2002. február óta számol be a Mac világ friss híreiről. Régebbi írásaink a felnyíló menüből választhatók ki.
A MacMag.hu oldalt az
iJoe.hu Apple Kereskedés tartja fenn.
Cikkek, termékek a Mac világból:
Finder ismeretek ekönyv
Nagy részletességű, 51.000 szavas elektronikus kiadvány az Apple Books Store-ban a Finder felületről a macOS Ventura operációs rendszerre vonatkozóan.
Üdvözöljük a MacMag.hu lapján!
Ez a weblap az Apple technológiával kapcsolatos megoldásokat, oktatóanyagokat, termékeket és lelkes Macintosh felhasználókat ismertet a magyar Mac közösség részére.
Boot Camp és Windows 10 a Mac-en
Hány kijelzőt kapcsolhatok a Mac-re?
Apple videóadapterek kompatibilitása
Numbers: Képletek és függvények Aktuális szervizprogramok listája Apple termékek tisztítása
Ajánlataink:
Kapcsolat:
Birincsik József
Email: ijoe@ijoe.hu







