Ed Mendez kompozitor

A compositing fogalom nagyjából egy olyan tevékenységet takar, amikor kismillió mozgó réteget észrevétlenül egymásra helyezve, egymással interakcióba hozva elkészül egy komplex mozgóképes effektussor. Az ezzel foglalkozó szakembereket pedig compositornak nevezi a szakma. Egy ilyen szakember Ed Mendez is, aki 2001-ben végezte el a Savannah College of Art & Design főiskolát, és azóta már olyan produkciók vizuális megvalósításában vállal főszerepet, mint az X2 és a Matrix Revolutions.
Ahogy a professzionális filmkészítés lassacskán adoptálja a digitális megoldásokat, úgy terjednek el az olyan professzionális DV megoldások, mint a Final Cut Pro videószoftver és a Shake mozgókép kompoziting program. Így hát nagy lehetőséget jelent egy-egy ilyen szoftver tökéletes ismerete, ami Ed Mendez sikerét is meghozta.

Mendez digitális karrierje úgy kezdődött, hogy az iskolai évkönyv szerkesztésében vállalt szerepet, a Photoshop Macintosh verziójával. A képekkel és a rétegekkel való játszadozás olyannyira inspiráló volt, hogy a lelkes diák hamarosan egy tévécsatornához került, ahol megtanulta az Adobe After Effects szoftverét. „A cégnél rengeteg green box témával foglalkoztam, mert a megrendelők szerettek különböző speciális háttereket használni az autós hirdetéseikhez. Nem volt csúcs, amit csináltam, de megvolt a szikra."

És a szikra lángra lobbant: Mendez hamarosan elhatározta, hogy az After Effects ismerete önmagában nem elegendő, és rátalált a Savannah College of Art & Design iskolára, ahol magas színvonalú filmes oktatásban részesült. A jó nevű iskola egyébként az utóbbi 5 évben szinte minden diákja a diplomaosztó után egyenesen Hollywood felé vette az irányt, hiszen a filmekben egyre több és több számítógépes megoldást alkalmaznak.

Amikor a Shake megjelent, azonnal elkezdtem játszadozni vele. Nagyon barátságos a felülete, és néhány óra alatt már használni is tudtam." A Shake nagyon hamar Mendez első számú munkaeszköze lett. Amikor még iskolaidőben egy reklámba dolgozott be, az iparág felfigyelt rá, és hamarosan az X2 című film stábjában találta magát. A Mendez vezette csapat feladata a Mystique nevű szereplő kompozitálása volt. Többek között Rebecca Romjin-Stamos sárga szemeit is a csapat oldotta meg a filmben, mert a színésznő nem akart kontaktlencsét viselni a forgatás során.

Ahhoz képest, hogy néhány éve még autó hirdetéseket kompozitoltam, nagyon messzire eljutottam nagyon rövid idő alatt. De ez tetszik! A cégnél most rengeteg Shake licenszünk van, és szinte kizárólag az Apple Shake-jével dolgozunk."

< Részlet az X2 című filmből.


Joe Cellini cikke az Apple részére.

Ed Mendez IMDB.com adatlapja igen impresszív…

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: