Annak, aki fényképészetet tanít, egy fénykép többet ér ezer szónál. Egy videó még ennél is többet ér. Rick Sammon fényképész több mint 20 éve tanítja, hogyan kell még jobb fényképéket készíteni. Nemrégiben David Leveen Emmy díjas vágóval kezdett együttműködni, hogy a digitális fotózásról szóló DVD-ket adjon ki a rickspixelmagic.com oldalon keresztül. A legújabb produkciójuk, a Rick Sammon's Canon EOS Digital Rebel Personal Training Photo Workshop című Mac-en készült.

"Ehhez a produkcióhoz kizárólag Mac-et használtunk" - mondja Sammon. "Az Aperture segítségével kategorizáltuk a többszáz képet, a Keynote segítségével készítettünk egy-egy rövid bemutatót az adott fejezetről, amelyet aztán Final Cut Pro-ban raktunk össze. A produkció nem működött volna, ha más platformot választunk."

Ebben az új szerepben Sammon bemutatja az alapokat a fényképező funkcióitól kezdve, miközben végigutazza az országot és olyan helyzetekbe tekint bele, amellyel az amatőr felhasználók is megannyiszor szembesülhetnek. Találkozik a floridai aligátorokkal, felkeresi a bronxi állatkertet, bejárja a nevadai Tűz-völgyet és még sok más izgalmas helyet. A kaland és Sammon fényképészeti tanácsai HDV kamerákkal kerültek rögzítésre. Leveen a álló és mozgóképeket a Final Cut Pro-ban szerkesztette.

"A Final Cut Pro és az Aperture brutálisak együtt" - mondja Leveen. "Az Aperture annyira jól működik a Final Cut Pro-val, a Motion és Keynote szoftverekkel, hogy az egyszerűen lenyűgöző."

Sammon és Leveen nem terv nélkül vágtak bele a kalandba. A páros elkészített egy tervet mielőtt útnak indultak. Minden helyszínt jól megvizsgáltak, eltervezték az odaillő fotós feladatokat, illetve a legjobb fényképező beállításokat. "Létrehoztunk egy fő produkciót az Aperture-ben, amelyben órákra lebontva gyűjtöttük össze a fényképeket. Óriási volt. Az Aperture nagyban segített minket a képek megfelelő kategorizálásában és áttekintésében, illetve a terv megfelelő követésében."

Az Aperture segítségével a duó könnyedén áttekinthette a képeket gyorsan és hatékonyan. "A kötegelés igen hasznos képesség" - mondja Sammon. "Például: Az aligátorok általában egyformák. Ám ha néhol negatív expozíció korrekciót használtunk, akkor a kötegek segítségével máris egy jó csoportosítási opció nyílik."

"Rick RAW képei jelentették a produkció kiindulási pontját, viszonyítási alapját " - mondja Leveen. "És az Aperture révén könnyen tudtunk ehhez viszonyítani."

A képek videófolyamokhoz lettek hozzáadva, ahol Sammon elmagyarázza a fotós technikákat. A páros minden nap végén kategorizálta a fénykép és film anyagot. Mindketten MacBook Pro-val és FireWire külső merevlemezekkel dolgoztak, amely utóbbiakon az adatokat tárolták. "Az egész anyagot digitálisan akartam letárolni a felvételeket követően, mert a legkevésbé sem lett volna kedvem a hazatérés után elsőként azzal foglalkozni, hogy az egész utazást újradigitalizáljam" - mondja Leveen. "Egy 7200 fordulatszámú 120 Gigabyte-os WiebeTech FireWire 800 külső lemezt raktam a táskába. A MacBook Pro-n keresztül a filmet arra a külső lemezre mentettem le minden este. Rengeteg értékes időt spóroltam ezzel."

Minden nap egy áttekintési félórával telt. "Leültünk a két másik emberrel, akik velünk voltak a produkció során, Vered Koshlano és a gyártásvezető Kristin MacDougall társaságában, és megnéztük a napi eredményeket, és tetszett mindannyiunknak, ami készült."

Sammon és Leveen az összegyűlt nyersanyagot a New York állambeli Corton-on-Hudson stúdiójukban dolgozták fel.

"A stúdióban a MacBook Pro-n felgyűlt anyagot átmozgattunk a Mac Pro-ra, amely a fő szerkesztő állomásom." A szerkesztés első lépése az anyag megvágása, illetve a felhasználni kívánt fotók behozatala volt. Ebben a lépéssorozatban az Aperture és a Final Cut Pro játszotta a főszerepet, és persze a Keynote, amellyel rögtön készültek a különböző fejezetcímek. "Két monitort használok. Egy 23 és egy 30 hüvelykes Apple Cinema Display van az asztalomon, amelyeken az Aperture, a Final Cut Pro és a Keynote fut egyszere. Az Aperture-t és a Final Cut Pro binjeit (belső mappák) tartom egy kijelzőn, és a Keynote-Final Cut Pro párost a másikon. Így igen egyszerű képeket húzni valamelyik programba az Aperture-ből. A képekből a Keynote segítségével QuickTime formátumú bemutatót készíthetek, amelyet aztán behúzhatok a Final Cut Pro-ba. A lehetőség, hogy az Aperture és a Keynote között ilyen könnyen lehet fájlokat váltani, igencsak leegyszerűsíti a folyamatot."

Leveen végig HD formátumban, 1920x1080 képpontos felbontásban dolgozott, beleértve a Keynote-ban létrehozott QuickTime formátumú anyagokat is. "Minden a Final Cut Pro HD-be került végső szerkesztésre. Nagy könnyedséget jelentett a számunkra, hogy minden forrásanyag nagy felbontású volt, és bármilyen képernyőre átméretezhető kényelmesen."



A páros alkotott néhány muzsikát a DVD-re a GarageBand segítségével. "David dobol és pedig komponálni tanultam a bostoni Berklee Zenefőiskolán. Elég jól játszunk együtt, így aztán a GarageBand segítségével nem nehéz dalokat készítenünk." Sammon és Leveen élő gitár és dob dallamokat rögzítettek, és a dalaikat feltöltötték GarageBand hangszerekkel, amelyeket gazdagon tartalmaz a program. Öt különböző zenei termék szólal meg a DVD-n, amely így saját filmzenével is rendelkezik. Ezt a Soundtrack Pro segítségével igazították össze a film folyamával. "A GarageBandből az iTunes-ba exportáltam a zenét, amely innen máris használható lett a Final Cut Pro-ban."

Minden részlet - állóképek, videók, zene - együtt alkotja azt a produkciót, amelyet az érdeklődő egy DVD-n tarthat a kezében. Leveen ehhez több programot is igénybe vett a művelet során. "A jelenet menük elkészítéséhez például a Keynote-ot használta, amelybe a Final Cut Pro-ból könnyedén behúzhatók az anyagok, és szerkeszthetők a prezentáció készítő idővonalán."

Az így készített kisfilmek QuickTime fájlként kerülnek exportálásra, és aztán felhasználásra a DVD Studio Pro-ban. Az Apple végső DVD kiadvány készítő alkalmazásának hátterében szintén QuickTime filmek futnak.

A kész terméket a Wiley Publishing jelentette meg. A DVD bizonyos részletei podcastként is elérhetők ingyenes letöltés céljából. "Valójában teljes tanórák lesznek. Mostanában ismerkedem a Final Cut Pro lehetőségeivel az iPod formátumra konvertálás kapcsán. Ez a HD felbontású rögzítés óriási előnye - bármilyen formátumban tudjuk publikálni a tartalmat - legyen szó HD felbontású DVD-ről, H.264-es web publikálásról vagy éppen iPod vagy Apple TV formátumról, esetleg az iTunes Boltban elérhető filmről. A Final Cut Pro HD képességeinek tárházával a lehetőségeink korlátlanok."

A cikk forrása az Apple.com pro rovata. Írta: Dustin Driver



 



 

     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: