Howard Nourmand Hollywoodban nőtt fel, ami teljes egészében megmagyarázza, hogy miért volt szüksége pszichiáterre már igen fiatal korában.

Egy magán iskolába jártam, és azokban az időkben még nem volt pszichológus az alkalmazottak között, de annyi bajt okoztam, hogy pusztán miattam foglalkoztattak egyet. Leültünk, és a pszichológus elkezdett tintapacákat mutatni - a klasszikus Rorschach teszt keretében -, és meg kellett mondanom, mit látok. Úgy gondoltam, hogy jól megbotránkoztatok mindenkit, így azt mondtam neki, hogy ördögöket látok, és vad kutyákat, amint emberekre támadnak…"
Nourmand viselkedése teljesen elfogadható lett volna az amerikai viszonyok között, ha tízes évei közepén jár, de ekkor mindössze harmadikos volt.

Huszonegynéhány évvel később Nourmand felidézi a klasszikus lélekelemző eszközöket a legújabb design produkciója során, amely a "The Dog Problem" című film kezdőcímének megjelenéséhez szolgál majd alapul. A prodzsekt teljes egészében Mac-en készül.

Nourmand útja nagyjából egyenesbe állt a diploma szerzése nyomán. A UCLA Építészeti és Művészeti Iskolán szerezte meg a minősítését - nagyjából egy időben a Power Mac G4 bemutatásával. „Láttam a barátaimat, amint otthoni számítógépeiken vágnak filmet, és megrémültem."

Ebben az oly sok média szerkesztésére kiváló Mac gépben Nourmand lehetőséget látott arra, hogy összefogja érdeklődésének megannyi szálát. „A Mac rengeteg jó dologhoz kínált programokat - filmhez, divathoz, tervezéshez, fényképészethez. Ez a sok izgalmas dolog egy képernyőn vált valósággá. És hinni kezdtem benne. Ez önmagában elegendő volt."

Nourmand hamar felfedezte, hogy a Mac nem csak a kreatív érdeklődését tudja kombinálni, hanem mindezt üzleti megközelítéssel is folytathatja.

Sokan unalmasnak találták, hogy ha felnövök, grafikus tervező leszek" - emlékszik vissza Nourmand. „Aztán az Apple megjelent a remek termékeivel, és grafikus tervezőnek lenni menő dolog lett. Ha bedobtad valakinek, hogy grafikus vagy és Mac-en dolgozol, máris szereztél egy pár jó pontot. És most már a grafikus design rock sztár fázisában vagyunk. Így aztán hogy lehetőségem van film főcímen dolgozni, elhatároztam, hogy teljes erőbedobással törekszem az eredményre."

A "The Dog Problem" című filmet Nourmand gyerekkori barátja, Scott Caan (James Caan fia) rendezte, és Don Cheadle, Giovanni Ribisi és Mena Suvari játsszák a főszerepeket. A története egy pszichológus köré összpontosul (akit a filmben Dr. Howard Nourmandnak hívnak), aki azt javasolja a páciensének, hogy szerezzen egy kutyát, hogy megtanulja, hogyan kell szeretni.

Nourmand, hogy nagyobb hírnevet szerezzen a munkájának, elvállalta a főcím elkészítésének feladatkörét. A munka eredményeképpen hat hónapon át kézzel alkotott tintapacák tömege került be a végtermék megjelenésébe. „Majdnem annyi időbe telt a főcím elkészítése, mint amennyi ideig a teljes film készült" - mondja Nourmand.

Amikor Nourmand döntött a tintapaca koncepció mellett, egyetlen probléma maradt: „Nem tudtam, hogyan kezdjek neki az egésznek. És ez a jó a Mac-ben: folyton olyan munkákat csinálunk meg vele, amiről előzőleg azt gondoltuk, hogy nem fogjuk tudni megvalósítani. Nem vagyok nagy műszaki szakértő, de azt tudom, hogy ha valamit nem tudok, és meg akarom oldani, akkor arra lesz megoldás a Mac-en."

A tintapacák életre keltése hosszas művészi alkotással telt. „Elsőként festettem milliónyit." Aztán hosszas kísérletezés után felfedezte, hogy a tinta nagyon vékony rétegben történő felvezetése a papírra vezet a legjobb eredményhez. „Kicsit olyan Jackson Pollock-os a művelet - gyorsan kell csinálni, ráhatás és ítélkezés nélkül, túlgondolástól mentesen." Nourmand különböző eszközöket - élelmiszer tartók darabjait, szépségszalonok használati tárgyait is - felhasznált, hogy a kellő alakokat tudja megformálni festékből. Félbehajtotta a papírokat, hogy a tükörképeket is le tudja képezni, majd a papírokat a napra tette megszáradni, aztán a kedvenceit elkezdte kigyűjteni a filmhez. A Mac-re beszkennelt anyagokat aztán különböző módokon lehet használni a filmben, és gyakorlatilag három dimenziós térben lehet használni a tintapacák alakjait, megjelenését, mint egy-egy modern világba illő grafikus design elemet.

A tinta művek tökéletesítése után Nourmand az Adobe Illustrator-ben vektorgrafikus képekké alakította a szkennelt anyagait, amelyek így teljesen szabadon használhatók bármilyen méretben és felbontáson. „A fekete és fehér részeket különválasztottam, külön alakzatokká, és ez jó megoldás volt a főcímben látható formaváltozások kialakítására. Így gyakorlatilag pontonként forgathatók, nagyíthatók, mozgathatók a különböző komponensek."

A főcímben látható kezek Nourmand saját kezei, és azt a hatást keltik, mintha állóképes animáció lenne a megjelenésük. „Azt a hatást akartam kiváltani, hogy a kezek nagyon drámaiak, már-már a film-noirt idéző tónusú varázsló kezeknek tűnjenek."

Nourmand nem vette félvállra a kezére vonatkozó feladatokat sem: hogy a világítás régiesnek tűnjön, hogy valóban film-noir stílust tükrözzön a felvétel, így az asszisztense közreműködésével állványra helyezte a fényképezőjét, egy alagsori tornaterem sajátos fényei között apró mozdulatokat fényképezett le, így a film főcímében látható kéz apró mozdulatai valójában több száz fényképből születtek meg és kerültek kiválogatásra. Nourmand az Aperture-be importálta a képeket, ahonnan az After Effects-be vitte tovább a kiválogatott jó minőségű fotókat, és ott dolgozta fel mozgóképpé őket.

Nourman visszaemlékszik az első időszakra, amikor a Final Cut Pro-t tanulta: „Sosem nyitottam ki egyetlen kézikönyvet vagy leírást sem. Ennél sokkal inkább intuitív a program. A Final Cut Pro megtanította saját magát. Olyan vele szerkeszteni, mintha egy forró késsel próbálnánk vajat vágni."

A szoftver kritikus jelentőségű volt a "The Dog Problem" főcíme készítésekor. Az élő szegmenseket hozzá kellett időzíteni a különböző programokból származó médiákkal együtt a zenéhez, amely az egész képi világnak a lüktetését meghatározza. „Ilyen munkára egyértelműen a Final Cut Pro a legalkalmasabb eszköz. Enélkül nem is tudom, hogyan oldottuk volna meg a feladatot."

Nourmand a QuickTime Pro képességeire hagyatkozott, amikor a barátainak átküldte a kis előzetes klipeket megnézésre, véleményezésre. A Final Cut Pro csomag része a QuickTime Pro licenc, és ezzel összhangban a Final Cut Pro képes azonnal Messages / Üzenetek alkalmazásban vagy Mailben küldhető QuickTime film létrehozására.

Az Apple hajtja a desingerek következő generációját. Egyszerűen zseni eszköz - nem kell más, csak az ötlet."

Forrás: Apple.com

Howard Nourmand profilja az Art of the Title oldalon…

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: