
Nagy érdeklődés övezi az Apple Forma 1 filmjét: Több IMAX moziban vetítik majd
(május 22.)
Közhelyektől hemzsegő, ám rendkívül látványos és dinamikus Forma 1-es filmet készített az Apple Studios, amely 2025. június 27-től lesz majd látható amerikai filmszínházakban. A produkció IMAX kamerák segítségével készült, és mivel nagy sikerre számítanak a készítők, így az előzetes érdeklődés nyomán a Warner Brothers bejelentette, hogy az eredetileg tervezett IMAX mozik szűk köre helyett világszerte 400 filmszínházban vetítik majd a produkciót. Az első elkluzív IMAX bemutató 2025. június 23-án lesz, vagyis négy nappal a publikus vetítés előtt.
„A film története röviden: a »soha nem létező legnagyobb« jelzővel illetett Sonny Hayes (Brad Pitt) a FORMULA-1 legígéretesebb tehetsége volt az 1990-es években, míg egy pályán történt baleset majdnem véget nem vetett karrierjének. Harminc évvel később már csak beugró versenyzőként dolgozgat, amikor megkeresi korábbi csapattársa, Ruben Cervantes (Javier Bardem), egy küszködő, összeomlás szélén álló FORMULA-1-es csapat tulajdonosa. Ruben meggyőzi Sonnyt, hogy térjen vissza a FORMULA-1-be, hogy még egy utolsó esélyt kapjon a csapat megmentésére és a világ legjobbjaként való felemelkedésre. Joshua Pearce (Damson Idris), a csapat nagyágyú újonca mellett fog vezetni, akinek eltökélt szándéka, hogy a saját tempóját diktálja. De ahogy a motorok felbőgnek, Sonny múltja utoléri, és rájön, hogy a FORMULA-1-ben a csapattársa a legádázabb ellenfél – ám a megváltáshoz vezető út nem olyasmi, amit egyedül tehet meg.”
A filmmel kapcsolatos sajtóanyag az Apple TV sajtószbobáan…
A Warner Brothers közleménye a bővített bemutatóról…
LG: Tandem OLED kijelzők kisebb fogyasztással, jobb paraméterekkel
(május 22.)
Az LG Display, a világ vezető kijelzőtechnológiai fejlesztője a világon elsőként sikeresen érte el a kék foszforeszkáló OLED panelek kereskedelmi mennyiségű gyártási teljesítményét. Az eredmény körülbelül nyolc hónappal azután született, hogy a vállalat partnerségre lépett a UDC-vel a kék foszforeszcencia fejlesztése érdekében. A sikeres gyártás fontos lépésnek számít az iparágban csak „álom OLED” kijelzőnek nevezett produktum megvalósítása felé. A kijelzőiparban az „álom OLED” egy olyan OLED panelre utal, amely mindhárom alapfényszín megjelenítését (vörös, zöld és kék) foszforeszkálással éri el.
Az OLED panelek fénykibocsátási módszerei nagy vonalakban fluoreszcenciára és foszforeszkálásra oszthatók. A fluoreszkálás egyszerűbb eljárás, amelyben az anyagok azonnal fényt bocsátanak ki, miután elektromos energiát kapnak, de a fényhatásfoka mindössze 25%. Ezzel szemben a foszforeszkálás rövid ideig tárolja a beérkező elektromos energiát, mielőtt fényt bocsátana ki. Bár technikailag bonyolultabb, ez a módszer 100%-os fényhatásfokot kínál, és negyedannyi energiát használ, mint a fluoreszkálás.
A kék foszforeszkálás elérése azonban továbbra is komoly kihívást jelent még több mint 20 évvel a vörös és zöld foszforeszkálás kereskedelmi forgalomba hozatala után is. Ez annak köszönhető, hogy a három alapszín közül a kék rendelkezik a legrövidebb hullámhosszal és a legnagyobb energiaigénnyel.
Az LG Display egy hibrid, kétrétegű Tandem OLED struktúra használatával oldotta meg ezt a problémát, amelyben a kék fluoreszcencia az alsó, a kék foszforeszcencia pedig a felső rétegben található. A fluoreszcencia stabilitásának és a foszforeszcencia alacsonyabb energiafogyasztásának kombinálásával körülbelül 15%-kal kevesebb energiát fogyaszt, miközben a meglévő OLED panelekhez hasonló stabilitási szintet tart fenn.
Az LG Display az első, amelynek sikerült elérnie a kék foszforeszkáló OLED panelek kereskedelmi szintű gyártását, amely folyamat teljesítményértékelést, az optikai jellemzők ellenőrzését és a tényleges tömeggyártó sorokon történő feldolgozhatóságot egyaránt jelenti, és ehhez iparági igazolásokat is szereztek. Egyúttal a cég szabadalmi igényt is bejelentett a fejlesztéseire, amely elsősorban a riválisokkal szembeni előny szempontjából fontos, így a Samsung és a BOE cégekkel való versenyben.
Ezek a fejlesztések azért fontosak, mert az Apple egyrészt úgy lenne képes növelni a kijelzők fényerejét, hogy nem növekszik a fogyasztás. Továbbá egy ilyen tömeggyártásban lévő termék le tudja törni az árakat, hogy a panel akár nagyobb kijelzőkben, a MacBook Pro modellekben és a Pro Display XDR-ban is megjelenhessen.
A Patently Apple részletes írása a témában…
Hong Kong és Sencsen a lopott iPhone-ok „kereskedelmi központja”
(május 21.)
23,86 milliárd forintnyi üzlet csak London, óriási alkatrész biznisz, szervezett átszállítás Amerikából és Európából, adatvesztéssel való fenyegetések Kínából - a Financial Times nevű brit lap foglalkozott a lopott iPhone-ok problémakörével, mivel az Apple erőfeszítései ellenére még mindig elképesztő piacot képez ez a szegmense a bűnözésnek.
Londonban évi 50 millió fontra becsülik az így elszenvedett kárt, amely 23,86 milliárd forint átszámítva. A szakemberek szerint legalább ilyen károk vannak Párizsban és New Yorkban, és természetesen nem csak ezekben a nagyvárosokban tűnnek el iPhone készülékek. Innen azonban hihetetlenül gyorsan és gátlástalanul szállítják el a telefonokat Hong Kongba - vagyis jól szervezett kínai bűnszervezet állhat a háttérben, ahogyan a Financial Times vélekedik.
A cikkben megszólaltatott londoni vállalkozó telefonját elektromos biciklivel közlekedő férfiak rántották ki az utcán a kezéből Londonban, ő pedig nyomon követhette, hogy a készülék pár napon belül Hong Kongban bukkant fel.
Míg Magyarországon a lopott telefonokkal kapcsolatban az „elfejetettem az iCloud jelszavamat” típusú, segítségkérésnek álcázott próbálkozásokat hajtják végre a bűnelkövetők, addig Hong Kong szomszédságában, a kínai Sencsenben simán hirdetik „iCloud zárolt” címkével a készülékeket, amelynek oka, hogy a régebbi eszközök esetén simán lehetőség van az alkatrészek felhasználására. (Az újabb készülékek esetén az idegen komponens vagy nem működik, vagy folyamatosan hibát jelez, így értékesítésnél az új vásárló láthatja, hogy valami nincsen rendben a telefonnal. Persze ez nem mindig érdekli az embereket.)
A cikkből kiderül, hogy Hong Kong közvetlen szomszéd városában, a már ténylegesen Kínában található Sencsenben a Feiyang Times nevű toronyház képezi az úgynevezett kommunikációs piacteret, ahol ezek a lopott készülékek felbukkannak és gazdát cserélnek. A bűnözők pedig nem érik be annyival, hogy elloptak egy telefont, aminek az alkatrészeit akár fel is használhatják: sok esetben a lopott telefonon megjelenő értesítési kontakt üzenetre fenyegetésekkel reagálnak, és olyasmikkel riogatják az áldozatokat, hogyha nem távolítják el a telefont a Find My / Lokátor hálózatból, akkor letörlik távolról az adataikat. (Ilyesmire természetesen nincsen lehetőség.)
Az ugyanakkor elkeserítő, hogy Hong Kongban a helyi hatóságok mennyire nem foglalkoznak ezzel a problémakörrel, a rendorientált kommunista Kínában pedig szintén nem lépnek fel érdemben a bűnözőkkel szemben és nem számolnak le az efféle hálózatokkal - simán hirdethetik az iCloud zárolt telefonokat anélkül, hogy orgazdaság miatt tömlöcbe vetnék őket.
Az Apple egyébként sokat tesz annak érdekében, hogy ezt az üzletágat kivégezze: a Find My / Lokátor rendszerből ki nem léptetett telefonok komponensei sem használhatóak fel, vagyis egy lopott iPhone 16 tudja magáról, hogy benne milyen komponensek vannak, és amíg a zárolás nincsen feloldva, addig ezek a komponensek nem fognak másik telefonba beépítve működni. Vagyis lopott telefonból kijelzőt cserélni egy törött telefonban nem lehet eredményesen. Ez az információ azonban lassan terjed, és nyilván nem azokhoz a körökhöz jut el elsőként, akik az adandó alkalommal elhajtanak más telefonjával.
A Financial Times fizetős tartalma…
A 9to5Mac dolgozta fel a hírt…
300 évre tervezték előre a watchOS naprendszer követését
(május 20.)
Az Apple Design nevű X tartalo egy fúróra helyezett csőkulccsal forgatta az Apple Watch digitális koronáját annak érdekében, hogy