A "Kis Manhattan"című filmben Mark Levin újszerűen közelíti meg egy lány és egy fiú találkozását: az első szerelemről szóló komédia legyőzött szerelmese és érdeklődésének tárgya egyaránt 11 éves.

Hasonlóan újszerű és színvonalas a filmben gyönyörűen fényképezett Manhattan is. Levin és a forgatókönyvet író felesége, Jennifer Flackett Felső-Manhattanben éltek öt évig, mielőtt Los Angelesbe költöztek, és nagyon figyeltek arra, hogy az egykori szomszédságuk miként látja majd a filmet.

"Egy komoly film minőségét akartuk elérni, és számottevő költségvetés is a rendelkezésünkre állt, így már a forgatókönyvben is bőségesen összefoglaltuk, hogy mit szeretnénk látni a felvételeken" - mondja Levin. A minőségi elvárások összefoglalása végett Levin 35 mm-es filmre készített fényképeket - ugyanazzal a módszerrel dolgozott, amivel régebben Woody Allen is megalkotta a híres manhattani képvilágát. És hogy a filmes minőség az utómunkánál is adott legyen, Levin leszerződtette a Alan Bellt, ezáltal megalkotva az első olyan filmes csapatot, akik HD művet készítettek Final Cut Pro szoftverrel vágva.

Annak ellenére, hogy Alan Bell korábban csak egy nagyobb filmnél használta még a Final Cut Pro szoftvert "Az Anarchista Szakácskönyve" című alkotás vágásakor, biztos volt benne, hogy a "Kis Manhattan" feldolgozásához is ez a megfelelő eszköz. "Ha egyszer hozzászoksz néhány jó képességhez, úgy érzed, hogy azok nélkül nem tudsz tovább élni. Így adott, hogy a következő produkció már a Final Cut Pro-ra épül."

Levint nem kellett komolyabban győzködni: ő és a felesége nemrégiben tértek át Mac-re, és a "Kis Manhattan" stúdiónak szánt bemutatóját a Final Cut Express-szel készítették el. "Amikor Marknak felvetettem, hogy a Final Cut Pro-val fogok dolgozni, felcsillant a szeme, mert látta maga előtt, hogy miként nézzük majd vissza az irodában a napi HD felvételeket."

A Final Cut Pro révén a DVDPRO HD kazettákra rögzített felvételt filmhez közeli felbontásban, 720p-ben, 16:9-es képaránnyal másodpercenként 24 képkocka rátával volt lehetőség szerkeszteni, vagyis úgy voltak képesek a film minőséget fenntartani, hogy közben a digitális szerkesztés összes előnyét kihasználták.

Mivel a Final Cut Pro-ra épülő szerkesztő stúdió helyigénye nem különösen nagy, így a stáb Levin vendégházába rendezkedett be egy medence szomszédságába. "A Final Cut Pro egyik legnagyszerűbb vonása a hozzáférhetőség: minden napi felvételt itt helyben néztünk vissza, és miközben Alan mellettem vágta a filmet, addig a 17 hüvelykes PowerBookomon a film bemutatóját készítettem."

Minthogy a narráció és a zenei háttér nagyon fontos részét képezték a történetmondásnak, Bell a Final Cut Pro audió képességeit is erősen kihasználta. "Mivel a film elejétől a végéig narráció, zene és párbeszéd, nagyon előnyös volt egy olyan videószerkesztő, amelynek a képességei nem akadnak el 8 sávnál, mint egyes rivális termékeké."

Mark Levin és Jennifer Flackett egy évtzedig tévésorozatok forgatókönyv-írói voltak, mígnem elhatározták, hogy eljött az idő az első saját film elkészítéséhez. Kezdetben PC-n dolgoztak, de aztán Mac-re tértek át. "A Windows végtelen vadonjában indultunk el, de sosem tudtuk igazán, hogyan tudnánk magunkat kreatívan menedzselni. Amikor Mac-re váltottunk, teljesen megváltozott a viszonyunk a számítógéppel és a kreativitással kapcsolatban is. Egy PowerBookot vásároltunk, és a Final Cut Express segítségével egy egészen jó előzetest állítottunk össze a Kis Manhattan ötletéből."

A "Kis Manhattan" csapata három duál 2 GHz-es Power Mac G5-ön dolgozik, amelyekhez Apple Cinema Display 23 hüvelykes kijelzők kapcsolódnak. A fő adattároló az Xserve RAID tárhely rendszer, amely optikai kábelen csatlakozik a rendszerhez. A legfontosabb szoftverek a Final Cut Pro, illetve az Adobe Photoshop és a Discreet Combustion.

Tekintse meg a film bemutatóját!

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: