Jody Dole    A kreatív digitális fényképezés mestere

Egy festő kompozíció és színérzéke adatott meg neki, de a véletlen nyomán Jody Dole mégis profi fényképészként kezdett tevékenykedni. Mivel nem volt képzettsége, így fényképészek mellett végzett kiegészítő munkákat, mígnem egy fotója még 1989-ben a Graphics Photo Annual címlapjára került. "Ez olyan önbizalmat adott, hogy a képeimmel megkerestem a McCann Erickson ügynökséget."

A portfóliója sikere nyomán viszonylag hamar állást kapott a cégnél, és egy héttel később, már egy 90 millió dolláros marketing kampányhoz készített fényképeket a reklámcégnek. Az anyagok a Wall Street Journal címlapján is megjelentek. A következő 15 évben Manhattan West Village városrésze szolgált Dole lakóhelyéül, ahol művészetét és karrierjét a csúcsra juttatta. A munkája során kozmetikumok, ékszerek, alkoholok, bútorok és hasonló termékek fényképezésével foglalkozik. És a kezdetektől fogva Dole mind a digitális technika, mind a Mac technológia pionírja.

Dole stúdiója 25 Mac-et használ, amelyekre viszonylag hamar felkerült az Aperture program, és alapvető eszközzé vált a kizárólagos digitális munkafelületen. "A stúdióm teljesen digitális alapú, és a Mac segítségével katalogizáljuk, retusáljuk, feldolgozzuk és archiváljuk a fényképeket."

Photos / Fotók könyvek roppant népszerűek a portfóliót igénylő ügyfelek körében. Jody Dole keresi a legújabb technikákat a munkaeszközei közé, hogy folyamatos előnyben legyen a versenytársakkal szemben. A '80-as évektől kezdve előbb saját labort rendezett be, majd a digitális technika eljövetelével igen korán váltott, és digitális nyomdagépet is beszerzett a munkához. Az Photos / Fotók megjelenésekor igen hamar használni kezdte az Apple új programját. "Az oldalaimat elkészítettem Photoshopban, majd az Photos / Fotók-ba importáltam őket, könyvvé fűztem össze, és néhány nappal később megérkezett az Apple programján keresztül rendelt könyv." A kis formátumú "A minőség elképesztő: a színek pontosak, a nyomtatás éles, az árak pedig ésszerűek. Ezen a piacon nincsen versenytársa az Photos / Fotóknak."
Az Photos / Fotók könyvek készítéséről szóló cikkünk…

Az Photos / Fotók kis könyvek igen hatásos marketing eszközök is. "Amikor promó kártyákat küldtem ki lehetséges ügyfeleknek, alig kaptam visszahívásokat. Amikor kiküldtem három Photos / Fotók könyvet, három hívást kaptam."

Amikor az Apple bemutatta az Aperture-t, Dole magasabb szintre emelte a promó kiadványok készítésének művészetét. "Az Aperture könyv funkciója mesés. Imádom a formátumot, és hogy ugyanazok a szerkesztési lehetőségek megvannak, mint a Photoshopban vagy a Quarkban: szabad pozicionálás, átméretezés, vágás és hasonlók." Ezek a produkciós funkciók igazán értékessé és egyedivé teszik az Aperture-t. "Más fotó szoftverekkel nem lehet olyan könyveket készíteni, mint az Apple programokkal. Mivel minőség megszállott vagyok, nem adok ki a kezemből olyan terméket, ami nem 1000%-osan tökéletes. Nem használnám az Aperture-t, ha nem felelne meg ezeknek az elvárásoknak."

Az Aperture jóvoltából Dole munkája felgyorsult, és sokkal hatékonyabb tempóban képes portfóliókat készíteni. Ennek köszönhetően nemrégiben lehetősége volt New Yorkból vidékre költöznie, ahol nagy sávszélességű internet kapcsolaton van összeköttetésben a stúdiójával, és képes egy óránál kevesebb idő alatt csúcsminőségű könyvet összeállítani az ügyfeleinek. "Az Aperture-t a képek katalogizálására is használom. Zseniális katalogizáló lehetőségei vannak - ügyfélhez vagy témához tudom rendelni a képeket."

Dole nyitott szemmel él, és mindenhol talál magának fotó témát. Viszonya a Mac-hez pedig igen szoros. "A technológiával kapcsolatos legfontosabb tényező, hogy hogyan használjuk. És egyedül a Mac képes azokra a dolgokra, amire én használom a technológiát."

Cikk: Bija Gutoff, Apple Pro

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: