A MacMag.hu oldalt az
iJoe.hu Apple Kereskedés tartja fenn.

Cikkek, termékek a Mac világból:



Finder ismeretek ekönyv
Nagy részletességű, 51.000 szavas elektronikus kiadvány az Apple Books Store-ban a Finder felületről a macOS Ventura operációs rendszerre vonatkozóan.






Üdvözöljük a MacMag.hu lapján!
Ez a weblap az Apple technológiával kapcsolatos megoldásokat, oktatóanyagokat, termékeket és lelkes Macintosh felhasználókat ismertet a magyar Mac közösség részére.


Boot Camp és Windows 10 a Mac-en
Hány kijelzőt kapcsolhatok a Mac-re?
Apple videóadapterek kompatibilitása
Numbers: Képletek és függvények Aktuális szervizprogramok listája Apple termékek tisztítása



Ajánlataink:









Kapcsolat:
Birincsik József
Email: ijoe@ijoe.hu


Clockology - Egyedi számlap stílusok az Apple Watch-ra
(június 3.)

Az Apple Watch eszköznek vannak olyan felhasználói, akik beállítanak egy remek számlapot, és gyakorlatilag a termék megjelenésétől azzal használják - ennek elmentési, archiválási módját korábban már bemutattuk. És vannak olyanok is, akik szeretik váltogatni az óra számlapokat: például mindig kedvenc fotóik egyike töltődik be, vagy éppen valamely szellemes és eredeti Apple számlap. A két irányzatot ötvözi a Clockology nevű alkalmazás, amely a maga nemében abszolút érdekes kezdeményezés, és egyfajta kerülőút az Apple által megálmodott óra számlap használat világában. Ez ugyanis nem változtatja meg a számlapunkat, hanem egy alkalmazás indul el, amelynek megjelenése óra számlap, és egy órán keresztül élvezhetjük a megjelenését, például egy-egy különleges alkalom idejéig, utána automatikusan visszaáll a korábbi számlapunk, de az alkalmazásra bökve ismét beállíthatjuk a kívánt számlapot.



A használathoz az App Store-ból le kell töltenünk az iPhone-ra a Clockology alkalmazást, amelynek társalkalmazása a beállítások alapértelmezetten hagyása nyomán az Apple Watch-ra is települ. Ezt követően az iPhone felületén találunk elképesztő mennyiségű, látványos megjelenésű óra számlapot, amelyek bármelyikét letölthetjük, és kiválasztva a Sync gombra bökve az Apple Watch felületén elindított Clockology társalkalmazásban a számlap megjelenik, és az óránk számára egyedi megjelenést kínál.



Ahhoz, hogy a tünemény ne 2 percig tartson, az iPhone felületén a Watch / Óra alkalmazásban a General / Általános felületen kell a Return to Clock / Visszatérés az órához paramétert átállítani egy órára, és akkor a folyamatosan aktív kijelzőn egy órán keresztül élvezhetjük a kiválasztott megjelenést a Clockology újbóli indításáig, míg az elalvó kijelző beállítás mellett egy órán át ez a tartalom villan fel, amikor az óra ébred.
A funkcióval természetesen nem leszünk produktívak, és nyilván nem lesz Rolex vagy Patek Philippe óránk, de ha a szíjunk stílusához az illeszkedik, élvezhetjük a nagy óragyártók különleges formaterveit és színeit, vagy éppen a független tervezők által megalkotott egyedi megjelenésű számlapokat.
A Patek Philippe fehér alapú számlapja például szenzációsan jól mutat az Apple Watch Ultra fehér óraszíjával, de vannak Rolex számlapok, amelyek csillogó acél elemei szintén jól illeszkednek a fényes acél Apple Watch modellekhez.
Tipp: A Telegram alkalmazásban a Clockology csoportra keresve további egyedi számlapokat találunk, így kiemelkedően sokféle megjelenéssel gazdagíthatjuk az óraviselésünket.
A Clockology hivatalos lapja…
Az Apple Watch termékcsalád…

OSXDaily: Az új iPad modellek alapértelmezett háttérképeinek letöltése
(június 2.)

Az Apple nemrégiben bemutatta az iPad Pro és az iPad Air új generációit. Ezen eszközök természetesen a dobozon és a média megjelenésekben teljesen új háttérképekkel szerepelnek. Az OSXDaily rendszeresen elérhetővé teszi a háttérképeket, így most ezen eszközök alapértelmezett háttérképei is letölthetőek, hogy saját, eltérő generációs iPad eszközeinken is használni tudjuk azokat.
Az iPad Pro és iPad Air háttérképek letöltése…
Az iPad Pro termékcsalád legújabb generációja…
Az iPad Air termékcsalád M2 processzorral…



Mark Gurman: Az új MI funkciókhoz pro telefonok és legalább M1 chip kell majd
(június 1.)

A mesterséges intelligencia funkciók iránti rohamos fejlesztések során az Apple egyrészt meglévő komoly felhasználói bázisával kíván nyerni, másrészt pedig számos funkciót úgy kíván megoldani, hogy lassú és nehézkes internet alapú kommunikáció helyett az eszköz maga tudja ellátni a feladatot. Ez a képesség nyomokban már jelen van, hiszen ha edzést indítunk Siri segítségével az Apple Watch eszközön, akkor az internet kapcsolat nélkül is elindul, vagy az óra maga dolgozza fel a Siri üzenetet, és nem küldi azt el az Apple központi számítógépeire.
Emiatt az utóbbi paraméter miatt Mark Gurman szerint az iOS 18 új funkcióihoz legalább iPhone 15 Pro lesz szükséges, és csak az ősztől megjelenő új eszközök tudnak majd mindenfélét kiaknázni, ám az Apple erre lehetőségként tekint, hogy a tömegek frissíteni akarják majd a telefonjukat - véli a Bloomberg újságírója. Gurman azt is leírta az X portálon megjelent bejegyzésében, hogy az iPad és Mac vonalon az Apple M1 processzor lesz a vízválasztó, vagyis az utóbbi 3,5 évben megjelent Mac gépek bármelyike alkalmas lehet az új képességek kiaknázására.
Mark Gurman bejegyzése a témában…
A Bloomberg cikke az Apple mesterséges intelligencia terveiről…
A Patently Apple írása a témában…

Malajziában nyit boltot az Apple június végén
(május 30.)

Az Apple láthatóan a feltörekvésben élen járó ázsiai piacokon igyekszik új kereskedelmi egységeket nyitni: az utóbbi időszakban - néhány európai felújítást, átköltöztetést leszámítva - főként Délkelet-Ázsia piacain jelentek meg új üzletek, úgy Dél-Koreában, mint Indiában. Malajzia eddig nem rendelkezett a cég által üzemeltetett Apple Store-ral, ám most ez változik az Apple The Exchange TRX megnyitásával. A The Exchange TRX egy pláza, amely számos prémium márkának ad otthont a főváros, Kuala Lumpur bevásárló negyedében. Az új üzlet június 22-én nyílik, és az Apple az iPadre és az iPhone-ra stílusos, Apple logós háttérképek letöltési lehetőségét is biztosítja - a Mac-re nem Apple logó, hanem azonos stílusú JOM felirat tölthető le, amely a hajrá maláj megfelelője.
Az Apple The Exchange TRX hivatalos lapja…

India Digital Competition Bill javaslata ellen küzd az Apple
(május 30.)

Az indiai kormány gyakorlatilag azt szeretné elérni hatalmas piacán, amit az Európai Unió végrehajtott a Digital Markets Act nevű szabályozásával: megszüntetni a korlátozásokat a rendszeren belül a saját alkalmazások preferálására, illetve az alkalmazások App Store-on kívüli értékesítésére. Az Apple, a Google és az Amazon együttes erővel kezdett lobbizni, hitük szerint ugyanis a szabályozás rontaná az ország versenyképességét, csökkentené a befektetéseket az országba és nagyobb költségeket jelentene a vásárlók számára. Az indiai kormány általában nem győzhető meg: Tim Cooknak voltak kísérletei ottani tárgyalásokra, de a politikusok pontosan tudják, hogy hatalmas lakosságszámuk okán viszonylag erős pozícióból tudnak tárgyalni, hiszen a cégek számára vonzó az óriási fogyasztótömeg.



Az indiai szabályozás baja nagyjából ugyanaz, ami az európai szabályozásnak is: nem hagy lehetőséget a felhasználónak arra, hogy bekapcsolva hagyja a biztonsági réteget. Vagyis ha valaki nem akar külső helyről alkalmazást letölteni soha, mert nem bízik a Good Guys LLC-ben, és nincsen arra kapacitása, hogy értesüljön a cég két nap múlva bekövetkező eladásáról, amikor már teljesen más összetételű gárda használhatja teljesen más célokra a felhasználói hozzájárulást, akkor védtelen marad. Az indiai törvény az EU-t idéző diktatórikus és irreális bírságolási metódus alapján „a vállalat globális bevételének 10%-áig terjedhet.”
A szabályozás kapcsán látható, hogy az Apple egyszerűen nem szereti az európai piacot: az üzenet, hogy az iPad modellekből csak Európában hagyták ki a töltőt, az erőteljes túlárazási politika vagy éppen a termékek bemutatásának időzítése mind-mind finom üzenet arra, hogy Európa jóval alacsonyabb prioritású piac lett. Az indiai szabályozási terv révén azonban egy másik nagy piac válhat hasonlóan rögös tereppé az Apple számára. Ennek rövid távon drámai hatása egyébként nem lenne, mivel India az óriási lakosságszáma ellenére nem számít kifejezetten tőkeerős piacnak, és az Apple piaci részesedése csekély. Nyilvánvaló ugyanakkor, hogy az 1,4 milliárdos lakosság esetén az 1%-os piaci részesedés is nagyobb, mintha a világban élő összes magyar, határon innen és túl az Apple termékek felhasználója lenne. Így tehát érthető, hogy az Apple nem hanyagolja el a lobbitevékenységet a témában, még ha eredményt vélhetőleg nem is fognak elérni.
A Reuters híranyaga a témában…
A GizChina összefoglalója az App Store-on kívüli alkalmazásokról…

Hatásos új iPad Pro reklám az Apple-től
(május 29.)

Az emberi lelkületet, a humán szellemet megszemélyesítő tárgyak összepréselését ábrázoló első reklám kudarca után az Apple váratlanul gyorsan mutatott be egy másik, sokkal jobban sikerült reklámot, amely ráadásul szakít az utóbbi időszak trendjeivel, és egy minden kétséget kizáróan hölgy főszereplő köré építkezik. A három harmadra tagolt kijelzőn ugyanaz a mozgássor látható, ám különböző, iPad Pro felületén létrehozott virtuális háttereken mozog a hölgy, veszi az akadályokat az iPad felületén alkotott világokban. A legvégén pedig egy zöld helyiségben fekszik le, ahol a mozgást rögzítették, hogy aztán virtuális tartalmat helyezzenek a hátterébe. A reklám dinamikus, figyelemfelkeltő, ezúttal nincsen benne bántó, és bár az iPad Pro felhasználóinak többsége nem animál virtuális tereket, mindenképpen megmutat valamit abból a tudásból, amit a készülék magában rejt. Erre a reklám fel is hívja a figyelmet, amikor kiemeli, hogy a környezeteket az iPad Pro felületén elérhető alkalmazások segítségével hozták létre.
A World Made on iPad című reklám a YouTube-on…


Apple Hallás Kutatás: Előzetes eredményeket közölt a cég
(május 28.)

Az Apple több esetben működött már együtt különféle egyetemekkel annak érdekében, hogy eszközeinek széles körű használatát annak szolgálatába állítsák, hogy a begyűjtött nagy mennyiségű adat esetlegesen tudományos célt tudjon szolgálni. Ez óriási segítség a kutatóknak, hiszen egy-egy ilyen adatgyűjtés éveket vesz igénybe, és az a tény, hogy nem kell azt külön megszervezni, hanem az Apple a saját eszközein ad módot a kutatásban való részvételre, lényegesen leegyszerűsíti a kezdeti folyamatokat.
Ennek keretében a University of Michigan kutatóival működött együtt a cég a hallásvizsgálattal kapcsolatosan, az itteni kutatás célpontja a fülzúgás kérdésköre. A több mint 160.000 résztvevővel zajlott kutatás során az eszközök kérdéseket tettek fel különböző élethelyzetekben, illetve mód volt felhasználói interakcióra, amikor tünetet tapasztaltak. Az eredmények segítik a jelenség megértését és potenciális gyógymódok kutatását - erről beszélt az Apple sajtóközleményében Rick Neitzel, az egyetem kutatója. Az Apple Hearing Study számos megállapítást tett a témában, a résztvevők nagy száma alapján reprezentatív felmérési eredménynek tekinthető számos korcsoportra vetítve.



Az Apple a közleményében természetesen felhívja a figyelmet, hogy a termékei alkalmasak arra, hogy segítsék kiszűrni a környezetünk nagy zajterheléseit. Az Apple Watch felületén futó Noise / Zaj alkalmazás figyelmeztet, ha rendkívül zajos környezetben vagyunk, míg az AirPods Pro és az AirPods Max termékek képesek kiszűrni vagy jelentősen csökkenteni a külső zajokat. Az iPhone utóbbi generációi esetén mód van hangerő limit beállítására, noha a korábbi eszközökhöz képest a mostani eszközök eleve lényegesen kisebb hangerőre képesek.
Az Apple hivatalos sajtóközleménye…

A MacMag.hu 2002. február óta számol be a Mac világ friss híreiről. Régebbi írásaink a felnyíló menüből választhatók ki.