Lángoló farmer nadrágok, postaládákba csomagolható székek, turista látványosságként eladható légikikötők. A CITY magazin profiljába ezek a színes új divattermékek, témák és életmódok mind-mind beleférnek.

Az 5 éve működő lap 200 ezer példányban jelenik meg, és csak ebben az évben több mint 20 különböző díjat kapott az innovatív arculatának és fényképanyagának elismeréseként. "A nagy magazinoknál, amik hatalmas költségvetéssel dolgoznak, meghatározó a profitálás, ezért aztán ritkán engednek teret az új ötleteknek, hiányzik belőlük a lendület. Én mindig azt mondom az embereknek: ha van egy ötleted, valósítsd meg, mutasd be, és ha tetszik, máris megjelenhet" - foglalja össze a CITY szerkesztési elveit Fabrice Frere, a lap kreatív szerkesztője.


"Az Apple technológia rendkívül sok hihetetlen dolgot lehetővé tesz számunkra, és alapvető eszköz ahhoz, hogy mindezt a sok változtatást egyik percről a másikra véghez vigyük, ami egyetlen lapban jelen van. Az út során pedig rengeteg nagyszerű, gondolkodó emberrel találkozunk. Jó dolog egy efféle kreatív oázisban dolgozni."

Mivel Frere erőteljesen bátorítja a szerkesztőket az önálló kreativitásra, nagyszerű fényképeszek ajánlják munkájukat a lap számára: "Más magazinoknál van egy alap elképzelés, és kiadják a fényképésznek, hogy mit csináljon. Nálunk szabadon alakíthatják az ötleteiket, és megvalósíthatják a saját elképzelésiket. Ez rendkívül sok szakembert vonz, és működőképesen tartja a dolgokat…"

Frere utal egy korábbi címlapra, amelyen egy fürdőruhás modell áll enyhe fényben megvilágítva egy freskó fal előtt.

"A kép Indiában készült. Van pénzem Indiába küldeni egy fényképészt? Nincs. Ismerem a legjobb indiai fényképészt. Igen. Bharat Sikka egy elismert indiai szakember. Ő ajánlotta, hogy szívesen készítene valami emlékezeteset Indiában, mert ritkán van módja otthon fotózni. Címlapra került."

"Többek között ez a felfogás az oka, hogy 20 díjat kaptunk az idén. Az újszerűség, a friss tartalom."

Frere kéthavonta adja ki a lapot egy öttagú kreatív csapat tagjaként. A szerkesztőség macOS Server operációs rendszerre épül, amely Xserve G5 szerveren fut. Ez az alapja a munkahelynek, ahol PowerMac G5, iMac és Apple Cinema Display-eken folyik a termelés. A szerkesztőség tagjai az Apple kommunikációs megoldásai, többek között az iChat szoftver és iSight webkamera segítségével kommunikálnak egymással. Az adatok mozgatására pedig iPod médiahordozókat használnak.

A szerkesztőség munkájában nagy szerepe van az AirPort Extreme vezetékmentes hálózati technológiának, és sok más Apple innovációnak is.

"Az egyik szerkesztőnk sosem jár be a munkahelyére. Pár száz kilométerről becsatlakozik az Xserve-re, letölti a munkájához szükséges nyersanyagokat és feljegyzéseket, és elvégzi a feladatait az otthonából. Egy-két nappal később a kész munka rajta van a szerveren."

"Az Apple technológia sok területen segít spórolni. Mi magunk el tudjuk végezni a teljes nyomdai előkészítést, vagyis gyakorlatilag csak a papírért és a tintáért kell fizetnem. A másik fontos dolog a telefonköltség: egy ilyen lapnál naponta többtíz távolsági hívást kell intézni. A lehetőség, hogy rákattintok egy kis zöld telefon ikonra, és lebonyolítom a beszélgetést az interneten, lehetővé tette például, hogy plusz egy embert foglalkoztassunk a költségek emelkedése nélkül" - büszkélkedik Frere.

A szerkesztőség indított egy lapot Arizonában is, amelynek Desert Life (Sivatagi Élet) a címe, és az ottani stábbal napi videókapcsolatot tartanak iSight webkamerákon keresztül.

Frere aktívan használja az iMovie, Final Cut Pro és GarageBand szoftvereket is a webes megjelenés színvonalának emeléséhez.

"Amikor az emberek azt mondják, a PC olcsóbb, általában a vásárlásra gondolnak. És nem számolnak azzal a helyzettel, amikor hívni kell az embert, aki helyrehozza a nap végén a rendszert, lepucolja a vírust, megkeresi, ami eltűnt… Végül fel kell venni teljes munkaidőben egy IT munkatársat, aki csak azzal foglalkozik, hogy a PC-s rendszert életben tartja. Ezt a funkciót a Mac nem nyújtja…"

A cikk forrása az Apple.com Pro rovata. A képek forrása az Apple és a City Magazine.

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: